Nieuw: Inloophuis Dementie
Een warme plek voor vragen, zorgen en ontmoeting.
Vanaf donderdag 4 juni krijgt Zandhoven er een bijzonder initiatief bij: een Inloophuis Dementie. Dat is een plek waar iedereen met vragen over (mogelijke) dementie welkom is.
Het inloophuis opent elke eerste donderdag van de maand, telkens vanaf 13.30 tot 16.30 uur in Den Blijk – Amelbergastraat 15, Zandhoven.
Waarom een inloophuis?
Dementie roept vaak veel vragen en onzekerheden op — zowel bij mensen met geheugenproblemen als bij hun familie en vrienden. Een diagnose laat soms jaren op zich wachten, en veel mensen weten niet goed waar ze terechtkunnen voor hulp of advies. Het inloophuis wil dat patroon doorbreken.
Wat mag je verwachten?
- Een warme ontvangst
- Een plek om vrij binnen te lopen, zonder afspraak
- Professionals én vrijwilligers die klaar staan om te luisteren
- Hulp bij het vinden van het juiste zorgaanbod
- Een ontmoetingsplek voor wie steun zoekt of anderen wil leren kennen
Voor wie?
Voor iedereen die twijfels, vragen of nood aan een gesprek heeft over
- het geheugen,
- veranderingen in het gedrag van een naaste,
- een recente diagnose of vermoeden van
dementie, - het zorgaanbod in de buurt.
Of voor wie zin heeft om mensen te ontmoeten die hetzelfde doormaken.
Zowel mensen met dementie, mantelzorgers, familieleden, buren en/of vrienden zijn van harte welkom.
Altijd laagdrempelig, open en ongedwongen. Want niemand moet deze zorgen alleen
dragen.
Welkom! Gewoon binnenspringen mag
Je hoeft geen afspraak te maken. Je hoeft niets voor te bereiden.
Je hoeft alleen maar binnen te stappen.
Elke eerste donderdag van de maand vanaf 13.30 doorlopend open tot 16.30 uur
In Den Blijk, Amelbergastraat 15 in Zandhoven
Een kop koffie, een luisterend oor, een plek zonder oordeel — je vindt het in het nieuwe Inloophuis Dementie.