Zitdag belastingen
Kun jij wat hulp gebruiken bij het invullen van je belastingbrief? Dan kun je net als de voorbije jaren terecht op de zitdag van de belastingen in het gemeentehuis.
Op donderdag 12 juni komen medewerkers van de belastingdienst naar het gemeentehuis om je te helpen bij het invullen van je belastingbrief. Dit kan wel enkel op afspraak.
Hoe maak ik een afspraak?
Uitsluitend telefonisch via 03 410 16 20.
Je krijgt een uur toegewezen door onze onthaalmedewerker en je komt op 12 juni op het afgesproken uur naar het gemeentehuis.
Kan ik meerdere afspraken maken?
Per afspraak voorziet de belastingdienst twaalf minuten.
1 brief is 1 afspraak. Wil je graag ook de brief van je partner (ongehuwd of wettelijk samenwonend) of andere familieleden laten invullen, dan moet je verschillende afspraken na elkaar maken. Vermeld dat zeker als je je afspraak vastlegt.
Ik kan niet op 12 juni. Wat nu?
Kun je je niet vrijmaken op 12 juni, maar heb je toch hulp nodig bij het invullen van je belastingbrief? Geef dan je contactgegevens door aan de dienst Onthaal via 03 410 16 20. Zij kunnen ofwel ineens een datum prikken waarop een medewerker van de FOD Financiën jou telefonisch zal helpen, of ze geven je contactgegevens door zodat iemand van de FOD Financiën rechtstreeks contact opneemt met jou.
Staat er op jouw ‘bruine envelop’ een telefoonnummer, dan heb jij een ‘vereenvoudigde aangifte’. In dat geval kan je voor vragen terecht bij dat nummer en hoef je de stappen hierboven niet te volgen.
Wat moet ik meebrengen?
Om je aangifte te kunnen invullen heb je je identiteitskaart (eID) en je pincode nodig. Wil je ook de brief van iemand anders laten invullen dan heb je ook een kopie van zijn of haar identiteitskaart nodig en een ondertekende volmacht. Vergeet ook de belangrijke documenten niet zoals loonfiches, attesten van leningen, levensverzekeringen,
pensioensparen, energiebesparende investeringen, onderhoudsgelden, …
